Obavijesti
UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE KORONAVIRUSA (COVID-19) ZA CENTRE ZA SOCIJALNU SKRB I CENTAR ZA POSEBNO SKRBNIŠTVO
UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE KORONAVIRUSA (COVID-19)ZA CENTRE ZA SOCIJALNU SKRB I CENTAR ZA POSEBNO SKRBNIŠTVO koju je donio HZJZ dana 08.05.2020.g.Upute_za_centre_za_socijalnu_skrb_i_centre_za_posebno_skrbništvo_HZJZ.pdf
PREPORUKA Održavanje osobnih odnosa djece s roditeljima i izvršavanje roditeljske skrbi u uvjetima pandemija
Putem podnesaka ili telefonskih poziva Ministarstvu za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku učestalo se obraćaju razvedeni roditelji, odnosno roditelji koji ne žive zajedno, radi teškoća u ostvarivanju osobnih odnosa roditelja s kojim dijete ne živi i zajedničkom izvršavanju roditeljske skrbi uzrokovanoj mjerama vezanim uz pandemiju COVID-19.
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku upućuje na odredbe Obiteljskog zakona po kojima roditelji imaju pravo i dužnost ravnopravno, zajednički i sporazumno ostvarivati roditeljsku skrb te su dužni i odgovorni skrbiti se o zdravlju djeteta, a roditelj koji ne stanuje s djetetom ima pravo i dužnost ostvarivati odnose s djetetom.
U ovoj izvanrednoj situaciji prvenstvena je obveza i odgovornost roditelja postizanje dogovora i prilagođavanje ostvarivanja osobnih odnosa mjerama zaustavljanja pandemije COVID-19 i zaštite zdravlja djeteta.
Ukoliko ostvarivanje osobnih kontakata roditelja koji ne stanuje s djetetom nije u skladu sa svim propisanim mjerama Nacionalnog stožera i/ili bi se time povećao rizik od zaraze, preporučamo da se osobni kontakti odvijaju putem elektroničkih medija i/ili telekomunikacijskih sredstava (telefon, Skype, WhatsApp, Viber i sl.), a koje je roditelj s kojim dijete stanuje u navedenom periodu dužan omogućiti djetetu u što većem opsegu.
Ukoliko roditelji nisu u mogućnosti samostalno postići dogovor i nemaju kapaciteta za očekivanu razinu odgovornog ponašanja u ovoj situaciji, centar za socijalnu skrb će prvenstveno savjetodavnom stručnom pomoći, odnosno upućivanjem u obiteljski centar koji provodi usluge savjetovanja i podredno obiteljske medijacije, nastojati postići dogovor između roditelja.
Usluge koje provodi obiteljski centar u ovom periodu mogu se provoditi isključivo putem elektroničkih medija i/ili telekomunikacijskih sredstava (Skype, WhatsApp, Viber i sl.), a provode ih stručnjaci zaposleni u podružnicama obiteljskih centara.
Roditeljima koji traže stručnu pomoć oko postizanja dogovora vezano uz sadržaje roditeljske skrbi ili trebaju stručnu pomoć i upute na koji način reagirati i organizirati život s djecom u situaciji socijalne izolacije i posebnih mjera zaštite radi zaustavljanja pandemije mogu se javiti i direktno u obiteljske centre ili posredno putem nadležnih centara za socijalnu skrb.
Još jednom podsjećamo i upozoravamo roditelje da je u ovoj izvanrednoj situaciji prvenstveno obveza i odgovornost roditelja postizanje dogovora i prilagođavanje osobnih odnosa mjerama zaustavljanja pandemije COVID-19, a nemogućnost prepoznavanja i stavljanja u prioritet djetetovih potreba za sigurnošću i zaštitom zdravlja, predstavlja povredu prava djeteta, što upućuje na potrebu i mogućnost poduzimanja drugih adekvatnih mjera obiteljsko pravne i kaznenopravne zaštite.
Izvršenje sudskih odluka o ostvarivanju osobnih odnosa djeteta s roditeljem nije u nadležnosti sustava socijalne skrbi, već pravosuđa.
Odluka o organizaciji rada centara za socijalnu skrb i pružatelja usluga socijalne skrbi za vrijeme trajanja epidemije COVID-19 (19.3.2020.)
Odluka o organizaciji rada centara za socijalnu skrb i pružatelja usluga socijalne skrbi za vrijeme trajanja epidemije COVID-19 (19.3.2020.)
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku svim pružateljima usluga socijalne skrbi proslijedilo je Naputak o postupanju Ministarstva zdravstva te Preporuku postupanja prema specifičnim mjerama zaštite vezano uz nCoV bolesti (COVID-19) HZJZ.
Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku svim pružateljima usluga socijalne skrbi proslijedilo je Naputak o postupanju Ministarstva zdravstva te Preporuku postupanja prema specifičnim mjerama zaštite vezano uz nCoV bolesti (COVID-19) Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ).Naputak o postupanju Ministarstva zdravstva
Specifične mjere zaštite vezano uz nCoV bolesti (COVID-19)
Skrećemo pažnju svim pužateljima usluga socijalne skrbi na poslanu uputu kao i potrebu redovitog praćenja preporuka na mrežnim stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (www.hzjz.hr), Ministarstva zdravstva (www.zdravlje.gov.hr) i Ravnateljstva civilne zaštite (https://civilna-zastita.gov.hr), na kojima se svakodnevno objavljuju ažurirani podaci u svezi koronavirus.
Molimo pridržavati se uputa koje su još uvijek na snazi!
NOVO! 19.3.2020.
KONTAKTI CENTRA
Poštovani korisnici,
Zbog proglašene epidemije i prilagodbe radnog vremena Centra, molimo Vas da Vaše cijenjene upite i zahtjve za određenim oblikom pomoći upućujete na Centar elektronskom poštom,poštom, telefonski ili faxom.
Sve obrasce za odrerđene oblike pomoći možete pronaći na našoj web stranici, a obratiti nam se možete:
CENTAR ZA SOCIJALNU SKRB KRAPINA
Krapina, Dragutina Domjanića 5
telefon - centrala: 049/371-847
telefaks: 049/371-649
Mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.
COVID-19
Slijedom pojave oboljenja od COVID-19 u Republici Hrvatskoj i širenja epidemije u susjednoj Italiji kao i ostalim susjednim državama, a u svrhu sprečavanja pojave epidemije iste bolesti, Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku preporuča da redovito pratite preporuke na mrežnim stranicama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo www.hzjz.hr , Ministarstva zdravstva www.zdravlje.gov.hr i Ravnateljstva civilne zaštite https://civilna-zastita.gov.hr/ , na kojima se svakodnevno objavljuju ažurirani podaci vezano uz koronavirus, kao i mjere prevencije.
Sukladno tome ravnatelj Centra donio je naputke vezano uz potrebne mjere kako bi se smanjili rizici za zdravstvenu sigurnost i djelatnika i korisnika, a da se pri tome omogući nesmetan rad u ustanovi.
Pozivamo cijenjene korisnike da za razne upite koriste telefon i sredstva elektroničke komunikacije, te da bez nužne potrebe ne dolaze osobno u prostorije Centra. Prilikom dolaska dužni ste se pridržavati svih naputaka osoblja.
Naputka za korisnike naših usluga nalazi se u privitku.